torsdag 23 oktober 2014

Nedmonteringen är igång nu

Idag släppte regeringen sin budget, och jag lyssnade med ett halvt öra. Lyssnar jag med bägge får jag bara akuta fysiska besvär och behöver omgående vård. Mitt senaste besök i vården hjälpte inte ett skit, för att betona resultatet av det. Den gången gick det så här. Så jag undviker helst vården, det tar bara massa tid till ingen nytta.

Tillbaka till sossarnas budget, det är kanske mer politik än ekonomi. Men politiken styr tyvärr ekonomin, och det kommer man liksom inte ifrån. Hur gärna jag önskar att det vore så just nu.

Här är mina tankar på vad de håller på att ställa till med.....

Ladan är tom, skanderar Magdalena Andersson. Ja tacka f-n för det! när alliansen tog över för åtta år sedan fanns inte ens tillgång till en lada. Nu är den byggd, och det var dags att fylla den med skörden efter några år med hyfsat skötta finanser. Det var dags att ta in korna från betet och börja mjölka dem! Men sossarna plöjer upp grödorna just före skörd, och skickar korna till slakt.....
De är inte kloka de där sossarna!!! 

Grödan skall inte skördas, den skall plöjas ner.
Välfärd på väg till slakt














Miljöpartiet och kommunisterna, förlåt vänstern hejar på, de är så nöjda med att få vara med och fördyra livet på landet. De vill nog att alla ska flytta till staden och helst Stockholm, så får landsbygden vara ifred. eller att bara rika kan bo på landet. Det kanske är bra för miljön??  Fattigbonddräng säger som brevbäraren Dag-Otto, jag fattar nada.

För övrigt är det mycket kvartalsrapporter på ingång, spännande läsning och en börs som verkar ha lite svårt att bestämma sig för vilken riktning den ska ta, kan politiken ha påverkat mr Market nu igen? hur det än går så är jag övertygad om att det är sossarnas fel.

Ni som är med i otroligt ordningsam oktober får sätta in slutspurten snart, Fattigbonddräng känner sig mer som "olycksaliga omständigheters odalman" Men man kanske kan hoppas på nyval?

Ha det så bra det går och i morgon är det fredagsmys igen! Det kan inte ens sossarna sabba, än!
// Fattigbonddräng

2 kommentarer:

  1. Ja det är bedrövligt...
    Läste du det här? Citat "Sammantaget ser vi en skadlig politik som kommer att hämma samhällsutvecklingen."
    http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/radda-sverige-avsatt-regeringen_4035183.svd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte förrän nu, det är ju skönt att se att det finns någon mer som inser vilken skada denna regering är på väg att göra mot vårt land. Allt för att det är viktigare att regera, än att tänka på vad som är bra för landet på lite längre sikt. Jag ska be om omval i mina aftonböner framöver! Såg dessutom någon imam från en muslimsk församling i Göteborg på tv-n i går, som försvarade halal slakt..... eftersom muslimerna är så humana mot allt levande!? Har han hört talas om islamska staten, kan man undra. Jag är uppriktigt rädd vart landet är på väg, men sossarna med Mona Muslim ehh Sahlin menar jag i spetsen kommer säkert att gå detta till mötes inom en snar framtid. Det är nästan så jag föredrar slängda burkar i diket före halal slakt, även om jag vill undvara allt lidande för våra djur. Slakta dem gärna, men gör det så smärtfritt och snabbt som det bara går.
      Ursäkta att det blev en liten utvikning från ämnet, men jag är lite upprörd för tillfället, och det är säkert sossarnas fel!

      Radera