söndag 10 augusti 2014

Påfyllning av NCC A.


En sur och backande börs, blev allt för frestande för en Fattigbonddräng. Tanken var att att återgå till inköp av aktier varannan månad. Men när priset för NCC nu är under 210:- kr så fortsätter jag att fylla på månadsvis. I och med fredagens inköp klättrade NCC förbi Aker storleksmässigt i portföljen. På den här bloggen har storleken betydelse. Som jag skrivit om här.
Det är lite intressant, i alla fall för mig själv. Att gå tillbaka och läsa gamla inlägg. Att tankarna ändras över tid, idag funderar jag på varför jag inte skulle köpa mer i det största innehavet? Vilket var/är en regel jag var helt övertygad om var helt rätt för bara något år sedan. Hmm velig dräng kanske.
Inte heller har det blivit några inköp i amerikanska bolag, fast Mc Donalds har gått under 95 dollar, efter lite skandaler i Kina och fackliga problem i US. Så hade Fattigbonddräng haft lite större pengapåse hade nog hamburgerkedjan kommit in i portföljen till detta pris. Men återigen gäller det att rätta munnen efter matsäcken. Nu bygger jag vidare i byggbolag, som jag tror har goda förutsättningar under några år, det börjar bli dags att bygga upp infrastruktur och bostäder i vårt land igen, men även internationellt. NCC har ju även en trevlig direktavkastning.

Det har även varit utdelning i lingonskogen, dock inte lika gott i tallrik som blåbär. Men lite lingonsylt till köttbullarna är inte dumt det heller! Tyvärr plockas ännu burkar från dikena, det är bara så tragiskt. Fattigbonddräng kan inte förstå vilka synfel som föreligger, när folket inte ser skillnad på en soptunna och ett bilfönster. Finns det någon optiker bland läsarna?? Så snälla upplys mig!

//Fattigbonddräng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar