måndag 31 mars 2014

Snålmånaden är visst redan igång

flera som tjuvar
 Det verkar som flera bloggare som antagit utmaningen att tävla i snålmånaden april. Inte har kunnat hejda sig i sin iver att komma igång med ett fattigt och torftigt leverne. Redan i slutfasen av mars kom rapporter om tjuvstarter. Fattigbonddräng önskar alla deltagare ett stort lycka till och må snålaste kvinna eller man vinna. Här borde ju snåljåpen ligga i polposition, men sportslig som han är ställer han sig utanför tävlingen. Istället uppmanar han till att göra på stället helt om marsch, och slösa upp hela lönen en månad istället. Fattigbonddräng ställer sig också utanför tävlandet, men hälsar alla deltagare välkomna till min värld... ;)

Gott, närande och BILLIGT
April kommer att bjuda på utlandsvistelse, födelsedagsuppvaktningar mm. för en släkting till Fattigbonddräng. Så det blir mer snåljåpens stajl kommande månad. Det ska bli skönt att bidra mer än vanligt till konsumtionen, ser riktigt fram emot det. Ett tips till alla snålmånads tävlande kommer här helt gratis!! Billig mat så här års är att ge sig ut i naturen och plocka de spröda, goda primörerna brännässlor. Tillaga en god näringsrik soppa eller stuvning det är i det närmaste gratis mat. Gör storkok, ät och frys in så det räcker hela månaden, så är segern säkert hemma! Gott är det också! Men hoppa över äggen under tävlingen, en onödig kostnad för tillfället.


//Fattigbonddräng hejar på er alla

5 kommentarer:

  1. Jag hör till skaran som påbörjar utmaningen imorgon.
    Och jag har tänkt nyttja naturens givmildhet.
    Både för att vinna över mig själv i låga matkostnader och för att jag länge velat bli bättre på att ta vara på vad naturen erbjuder.
    Bra tillfälle att passa på nu!
    Men ägg kommer det serveras här då jag fick ett par kartonger när jag var hönevakt i helgen :-)
    Lycka till och grattis till ditt firande och spenderande!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit, omedvetenellermedvetenkonsumtion. Då ligger du ju bra till. Gratis är gott så då kan ju äggen vara med! Det blev kanske lite syftningsfel i inlägget med firandet..det är alltså inte Fattigbonddräng som blir äldre, han är gammal så det räcker. Får nog ändra lite på det....

    SvaraRadera
  3. Jag drar också igång min snålmånad imorgon. Egentligen hade jag överhuvudtaget inte tänkt delta utan skulle vara med i ett annat race som bara går ut på att redovisa matkostnaderna men det känns som om de två tävlingsgrenarna passar bra ihop på något märkligt sätt...Så, jag kör lite av varje! Men festa på du med dina utlandsvistelser och kalas, slösbonde! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Det ska bli härligt, jag kan slösa lite åt er andra också. Någon får väl ta ansvar så hjulen snurrar på när andra spänner åt svångremmen. Lycka till snålisar... Hmm Bonde? menar du mig? Hur kan någon tro det nu då...

      Radera