onsdag 20 november 2013

Swedbank gör en pudel




Swedbank tänker om

Swedbank backar om sin höjning av bolåneräntan, de kände sig nog lite ensamma när de övriga storbankerna inte hängde med upp. Skönt för oss med bolån att det väntar lite till med ränteökningar. Aftonbladet skriver lite om det Här.

En annan nyhet jag hörde lite om på radion med ett halvt öra var något om att företagare inte fick välja sina kunder själv??! Det var något om en biluthyrare som inte ville hyra ut bilar till Romer. Jag vet inte om det var alla Romer eller några särskilda individer som var kända av honom/henne. Så då har denna företagare kränkt dem, och därmed gjort sig skyldig till brott. Men även fattigbonddräng har nekat att jobba åt vissa bönder, är jag brottsling nu då? Som företagare har jag alltid trott mig ha rätten till att välja mina kunder och sätta priser själv. Men det har man tydligen inte då....
Har letat mer information om det här men inte hittat något, någon som vet mer?  Kanske återkommer vid senare tillfälle.....

//Fattigbonddräng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar